Ямпільська громада
Сумська область, Шосткинський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Алгоритм дій під час оповіщення сигналу «Увага всім! Повітряна тривога»

Дата: 20.06.2024 09:32
Кількість переглядів: 274

Фото без опису   При оголошенні повітряної тривоги керівникам слід забезпечити призупинення роботи підприємств, установ, організацій усіх форм власності, торгових, навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, транспортних засобів, доведення сигналів оповіщення через сигнально-гучномовні пристрої та евакуацію працівників, відвідувачів, клієнтів, учасників заходів у визначені укриття.

І. Дії власників (адміністрацій) магазинів, ринків, торгово-розважальних центрів та інших торговельних комплексах, закладів громадського харчування та їх відвідувачів.

1.1. Підготовчі заходи:
1.1.1 Рекомендації власникам:

– розробити маршрути евакуації до найближчого укриття (власного aбo за договором з іншим суб’єктом господарювання) для персоналу та відвідувачів;
– позначити їх відповідними покажчиками;
– призначити осіб, відповідальних за оповіщення, відкриття дверей запасних евакуаційних виходів, забезпечення порядку під час евакуації, збереження майна тощо;
– розробити інструкцію для працівників щодо дій за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» та провести з ними тренування;
– розмістити на видному місці інформацію для відвідувачів щодо порядку дій за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» зі схемою руху до найближчого укриття;
– забезпечити наявність та готовність системи оповіщення на випадок дій за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога»;
– періодично доводити інформацію до відвідувачів щодо дій у разі загрози за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» (гучномовним зв’язком, тощо);
– систематично перевіряти справність системи оповіщення, стан шляхів евакуації;
– за необхідності вжити обмежувальні заходи щодо кількості відвідувачів.

1.1.2 Рекомендації відвідувачам:

– ознайомитися з інформацією щодо дій у разі загрози за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» під час перебування у закладі;
– дотримуватися правил поведінки в місцях масового перебування людей;
– не залишати неповнолітніх дітей без нагляду;
– уважно стежити за сигналами системи оповіщення та оголошеннями адміністрації закладу;
– неухильно виконувати вказівки адміністрації закладу.

1.2. Порядок дій при отриманні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога»:
1.2.1. Рекомендації власникам:

– негайно сповістити про це персонал та відвідувачів (у тому числі у формах, доступних для осіб з порушеннями зору та слуху), повідомити місце розташування найближчого укриття (власного aбo за договором з іншим суб’єктом господарювання);
– організувати швидку евакуацію відвідувачів та персоналу;
– перевірити відсутність людей у приміщеннях після евакуації.

1.2.2. Рекомендації відвідувачам:

-у разі оголошення евакуації негайно залишити приміщення зберігаючи спокій;
-під час евакуації не користуватися ліфтами, спускатися сходами, прямувати визначеними маршрутами евакуації до визначених укриттів;
-швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу, тощо);
-якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі;
-зберігати спокій, не піддаватися паніці, зберігати здатність швидко і правильно оцінювати ситуацію;
-за необхідності надати допомогу тим, хто її потребує.

ІІ. Дії водіїв громадського транспорту

2.1. Підготовчі заходи.

– маршрути евакуації з автотранспорту позначити відповідними покажчиками;
-провести відповідну роботу з автоперевізниками щодо розміщення інформації у транспортних засобах про дії водія та пасажирів у разі оголошення сигналів оповіщення «Увага всім! Повітряна тривога» ;
-розмістити схеми розташування укриттів вздовж маршруту руху транспортного засобу та на зупинках.

2.2. Порядок дій при отриманні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога».

– негайно довести сигнал до пасажирів;
– зупиняти рух транспортних засобів, вибравши безпечне місце до найближчої зупинки або розширення проїжджої частини («кишені»), відповідно до Правил дорожнього руху та забезпечити для пасажирів можливість покинути салон рухомого складу шляхом відкривання дверей для подальшого переміщення пасажирів та водія до найближчого укриття (за винятком міжміських перевезень);
– водій автотранспортного засобу, що здійснює пасажирські перевезення (автобус, тролейбус, маршрутне таксі) в межах одного населеного пункту прямує до найближчої зупинки громадського транспорту де інформує пасажирів, про адресу найближчого укриття та припиняє рух маршрутом до отримання сигналу „Відбій повітряної тривоги”;
– водій автотранспортного засобу, який здійснює перевезення громадян на внутрішньо обласних маршрутах, продовжує рух до найближчої зупинки у місті, селищі або селі та забезпечує для пасажирів можливість покинути салон рухомого складу шляхом відкривання дверей для подальшого переміщення пасажирів та водія до найближчого укриття;
– після відбою тривоги водій очікує пасажирів протягом 10 хвилин. Пасажири, які за цей час не встигли повернутися до транспортного засобу, користуються наступним рейсом. Оплата за проїзд повторно в обох випадках не здійснюється;
– у разі знаходження транспортного засобу на кінцевій зупинці, залишатися там до закінчення тривоги. Проте, під кінець зміни або якщо цей час близький до комендантської години, виконати останній рейс. Якщо громадський транспорт перебуває не на кінцевій зупинці, продовжити рух до неї;
– вивести пасажирів з транспортного засобу, у разі наявності маломобільних груп населення організувати за допомогою пасажирів (кондуктора) їх евакуацію.
– відключити електроживлення транспорту від контактної мережі;
– швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо);
– якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі.


IІІ. Дії персоналу закладів з постійним перебуванням літніх людей (будинки престарілих) та осіб з вадами зору та слуху

3.1. Підготовчі заходи:

– адміністрація закладу повинна заздалегідь розробити маршрути евакуації до найближчого укриття (власного або за договором з іншим суб’єктом господарювання) для персоналу та відвідувачів;
– позначити укриття відповідними покажчиками;
– призначити осіб, відповідальних за оповіщення, відкриття дверей запасних евакуаційних виходів, забезпечення порядку під час евакуації, збереження майна тощо;
– розробити інструкцію для працівників щодо дій за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» та провести з ними тренування;
– за кожною особою з вадами зору або слуху, а також за особами, які не можуть самостійно пересуватись закріпити працівника відповідального за евакуацію даної особи;
– розмістити на видному місці інформацію для відвідувачів щодо порядку дій за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» зі схемою руху до найближчого укриття;
– систематично перевіряти справність системи оповіщення, стан шляхів евакуації.

3.2. Порядок дій при отриманні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога»:

– негайно сповістити персонал закладу (у тому числі у формах, доступних для осіб з вадами зору та слуху), повідомити місце розташування найближчого укриття;
– переконатися, що повідомлення почули або побачили люди, які мешкають в закладі, особливо якщо це літні люди або люди із вадами зору та слуху, надати їм необхідну допомогу та організувати супровід в укриття;
– організувати евакуацію персоналу та відвідувачів з приміщень;
– перевірити відсутність людей у приміщеннях закладу після евакуації.

ІV. Порядок дій населення при отриманні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога».

4.1. Перебуваючи вдома:

– ввімкнути телевізор чи радіоприймач aбo уточнити інформацію за допомогою доступних Інтернет-ресурсів i ознайомитися з інформацією про характер тривоги;
– за можливості попередити сусідів одиноких людей, які мешкають поруч;
– швидко одягнутися та одягнути дітей, перевірити наявність пришитих з внутрішньої сторони одягу у дітей дошкільного віку нашивок, на яких зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, адреса, вік, номери телефонів батьків;
– закрити вікна, вимкнути всі електричні та нагрівальні прилади, перекрити газ, загасити печі, вимкнути світло (автоматичну коробку, рубильник тощо);
– взяти «тривожну валізу» (індивідуальні засоби захисту, запас продуктів i води, особисті документи, кишеньковий ліхтар) та найкоротшим шляхом прямувати до найближчої захисної споруди чи укриття;
– у разі відсутності в радіусі 500 м від вашого будинку захисної споруди використовуйте для укриття підвальне приміщення під будинком;
– якщо ви не почули сигнал та у вас немає можливості швидко перейти у сховище, перейдіть до більш безпечного місця в квартирі: подалі від вікон, у коридор – за несучі стіни, або у ванну кімнату (але закрийте рушником дзеркало).

4.2. Перебуваючи на роботі:

– виконати заходи, передбачені на цей випадок Планом дій або Інструкцією, яка розроблена керівництвом та діяти за вказівками керівництва;
– швидко, без паніки зайняти місце у захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь